Beställning

Som privatperson kan du beställa våra tjänster på trygghetstjanst.se.

Gör så här: Gå in på sidan Våra Tjänster och välj den tjänst/abonnemang du önskar så leds du automatiskt vidare i processen.

Betalning

Tjänster och abonnemang faktureras och betalas automatiskt på förfallodagen varje månad.

Leverans

Du får din leverans oftast omgående efter att vi mottagit din beställning men det kan ta längre tid (flera arbetsdagar).

Ångerrätt

En affär på trygghetstjanst.se är inte avslutad förrän du godkänt de tjänster/abonnemang som du beställt. Blir du inte nöjd går det bra att ångra sig.

Ångerrätt gäller för privatpersoner som köpt en vara/tjänst via trygghetstjanst.se eller per telefon.

Distans- och Hemförsäljningslagen ger dig möjlighet att ångra ett köp inom 14 dagar räknat från det att du mottagit en bekräftelse med information om ångerrätt (den s.k. ångerfristen). Ingår en vara i köpet räknas ångerfristen från det att du fått både bekräftelsen och varan. Ångerrätten upphör att gälla om du samtycker till att Svensk Trygghetsjänst påbörjar leverans av den köpta tjänsten under ångerfristen. Om det ingår en vara i köpet upphör ångerrätten att gälla om varan förändras, skadas eller kommer bort.

Om du ångrar ditt köp meddelar du oss på info@trygghetstjanst.se

Felanmälan görs på email

Kontakta Svensk Trygghetstjänst för uppsägning av tjänster och abonnemang, info@trygghetstjanst.se

Uppsägning

För de tjänster som Svensk Trygghetstjänst tillhandahåller gäller tre månaders uppsägningstid.

Om du vill säga upp tjänster i samband med utlöpande bindningstid är det därför viktigt att du meddelar oss tre månader innan så sker. Detta gör du genom att kontakta kundtjänst via telefon, e-post eller brev.

Utförlig information om vad som gäller vid uppsägning finns att läsa i Svensk Trygghetstjänsts allmänna villkor.